Zarząd Dróg Powiatowych w Nisku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.zdpnisko.pl.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Koordynator do spraw Dostępności w Starostwie Powiatowym w Nisku:
Marta Ciosmak - Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nisku
Kontakt:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nisku, 3
7-400 Nisko ul. Kościuszki 7,
tel: +48 15 841 63 68
e-mail: pcpr.nisko@gmail.com
Do zadań koordynatora należy w szczególności:
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami: 1. wersję kontrastową, 2. możliwość zmiany rozmiaru tekstu, 3. widoczny fokus, 4. wyróżnienie odnośników. Na stronie internetowej zamieszczony jest tekst ETR easy-to-read o działalności Zarządu Dróg Powiatowych w Nisku, Zamieszczone w sekcji "Dostępność" wnioski o zapewnienie dostępności.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Michał Szubrycht
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępnści cyfrowej strony interetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żadanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu powinna także przedstawić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrztmanie tego terminy nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedt realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin teni nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowj nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu.
Dojazd do budynku Zarządu Dróg Powiatowych w Nisku (dalej ZDP) od ulicy Rudnickiej. Wejście do budynku bezpośrednio przy parkingu dla interesantów. Przed drzwiami głównymi znajduje się 9 stopni schodowych i podest. Dojazd i dostęp do budynku - nawierzchnia utwardzona. Budynek trzykondygnacyjny, siedziba ZDP mieści się na parterze budynku.
Korytarze ogólnodostępne w godzinach pracy ZDP. Toaleta ogólnodostępna dla interesantów, nieprzystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Brak windy w budynku ZDP.
Brak pochylni.
Brak platformy.
Parking dla interesantów usytuowany bezpośrednio przy budynku. Brak wyznaczonego miejsca postojowego dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Zgodnie z art. 20a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172 ze zm.) - osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności: budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz innych ogólnodostępnych budynków przeznaczonych do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynków biurowych i socjalnych. Uprawnienie to przysługuje również w środkach transportu kolejowego, drogowego, lotniczego i wodnego oraz w innych środkach komunikacji publicznej. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia. Certyfikat wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów. Rodzaje psów asystujących, warunki, jakie powinny spełniać podmioty uprawnione do wydawania certyfikatów oraz pozostałe kwestie zostały określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie wydawania certyfikatów potwierdzających status psa asystującego (Dz. U. z 2010 r. Nr 64, poz. 399). Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za ewentualne szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
W budynku nie ma pętli indukcyjnej.
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. W budynku nie zapewniono możliwości obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zarząd Dróg Powiatowych w Nisku