Deklaracja dostępności

Zarząd Dróg Powiatowych w Nisku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.zdpnisko.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Możliwość adaptacji: Należy tworzyć treści, które mogą być prezentowane na różne sposoby (np. uproszczony układ wizualny), bez utraty informacji czy struktury. (powód: Informacje i relacje szkolenie - Brak Header, Main, Footer)
  • Możliwość rozróżnienia: Użytkownik powinien móc dobrze widzieć bądź słyszeć treści — mieć możliwość oddzielenia informacji od tła. (powód: Obrazy tekstu - Buttons (przyciski) zlokalizowane pod Menu "Deklaracja dostępności", "Monitor Polski", "Dziennik Ustaw" mogą być tekstem.)
  • Kompatybilność: Zmaksymalizowanie kompatybilności z obecnymi oraz przyszłymi programami użytkowników, w tym z technologiami wspomagającymi. (powód: Komunikaty o stanie, Nazwa, rola, wartość - Brak elementów wymagających ARIA)
  • Dokumenty mogą nie mieć dowiązanych etykiet tekstowych,
  • Zamieszczone na stronie podmiotowej BIP informacje publiczne, w postaci załączników są w formie skanów (z uwagi na charakter informacji publicznej). (powód: Wyłączenia: 1. mapy; 2. multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.; 3. treści będące w posiadaniu Zarządu Dróg Powiatowych w Nisku, które nie zostały przez niego lub na jego rzecz wytworzone albo przez niego nabyte, albo których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której Zarząd Dróg Powiatowych w Nisku nie jest uprawniony; 4. treści prezentowanych w intranecie lub ekstranecie, opublikowanych przed dniem 23 września 2020 r. i niepoddawanych od tego czasu przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo zmianie sposobu publikowania informacji; 5. treści prezentujące dzieła sztuki i zabytki, materiały archiwalne, muzealia lub materiały biblioteczne, których nie można przedstawić w sposób dostępny cyfrowo, gdyż utworzenie dostępnej cyfrowo prezentacji wiązałoby się z utratą autentyczności powielanego elementu lub nie jest możliwe z przyczyn technicznych, lub wiązałoby się z poniesieniem nadmiernych kosztów; 6. treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualniane lub niepoddawane po dniu 23 września 2020 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji; są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.)
  • Pomoc przy wprowadzaniu informacji: Czy Istnieje wsparcie dla użytkownika, by mógł uniknąć błędów lub je skorygować. (powód: Etykiety lub instrukcje - Brak etykiety dla wyszukiwarki, placeholder zawiera tylko informację szukaj, brak aria label)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Koordynator do spraw Dostępności w Starostwie Powiatowym w Nisku:

Marta Ciosmak - Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nisku

 

Kontakt:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nisku, 3

7-400 Nisko ul. Kościuszki 7,

tel: +48 15 841 63 68

e-mail: pcpr.nisko@gmail.com

 

Do zadań koordynatora należy w szczególności:

  • wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Starostwo Powiatowe w Nisku i jednostki organizacyjne Powiatu Niżańskiego,
  • przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Starostwo Powiatowe w Nisku i jednostki organizacyjne Powiatu Niżańskiego, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  • monitorowanie działalności Starostwa Powiatowego w Nisku i jednostek organizacyjnych Powiatu Niżańskiego, w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Uchwała Zarządu Powiatu

 

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami: 1. wersję kontrastową, 2. możliwość zmiany rozmiaru tekstu, 3. widoczny fokus, 4. wyróżnienie odnośników. Na stronie internetowej zamieszczony jest tekst ETR easy-to-read o działalności Zarządu Dróg Powiatowych w Nisku, Zamieszczone w sekcji "Dostępność" wnioski o zapewnienie dostępności.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Michał Szubrycht

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępnści cyfrowej strony interetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żadanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu powinna także przedstawić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. 

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrztmanie tego terminy nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedt realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin teni nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowj nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Udostępniamy nastepujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Dojazd do budynku Zarządu Dróg Powiatowych w Nisku (dalej ZDP) od ulicy Rudnickiej. Wejście do budynku bezpośrednio przy parkingu dla interesantów. Przed drzwiami głównymi znajduje się 9 stopni schodowych i podest. Dojazd i dostęp do budynku - nawierzchnia utwardzona. Budynek trzykondygnacyjny, siedziba ZDP mieści się na parterze budynku.

Dostosowanie korytarzy

Korytarze ogólnodostępne w godzinach pracy ZDP. Toaleta ogólnodostępna dla interesantów, nieprzystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostosowanie wind

Brak windy w budynku ZDP.

Dostępność pochylni

Brak pochylni.

Dostępność platform

Brak platformy.

Dostosowanie parkingów

Parking dla interesantów usytuowany bezpośrednio przy budynku. Brak wyznaczonego miejsca postojowego dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Zgodnie z art. 20a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172 ze zm.) - osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności: budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz innych ogólnodostępnych budynków przeznaczonych do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynków biurowych i socjalnych. Uprawnienie to przysługuje również w środkach transportu kolejowego, drogowego, lotniczego i wodnego oraz w innych środkach komunikacji publicznej. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia. Certyfikat wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów. Rodzaje psów asystujących, warunki, jakie powinny spełniać podmioty uprawnione do wydawania certyfikatów oraz pozostałe kwestie zostały określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie wydawania certyfikatów potwierdzających status psa asystującego (Dz. U. z 2010 r. Nr 64, poz. 399). Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za ewentualne szkody wyrządzone przez psa asystującego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Dostępność pętli indukcyjnych

W budynku nie ma pętli indukcyjnej.

Dostępność tłumacza języka migowego

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. W budynku nie zapewniono możliwości obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 września 2020 07:28
Dokument wprowadzony do BIP przez: Wioletta Kutyła
Ilość wyświetleń: 1207
31 marca 2025 12:22 (Michał Szubrycht) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
29 marca 2024 11:54 (Katarzyna Bukryj) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
26 maja 2023 12:53 (Katarzyna Bukryj) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
Zatrzymaj banner przewijany
!!!!UWAGA!!!! ZMIANA ADRESU POCZTY E-MAIL WIADOMOŚCI PROSIMY KIEROWAĆ NA: sekretariat@zdpnisko.pl !!!!UWAGA!!!!::!!!!UWAGA!!!! ZMIANA ADRESU POCZTY E-MAIL WIADOMOŚCI PROSIMY KIEROWAĆ NA: sekretariat@zdpnisko.pl !!!!UWAGA!!!!::